بررسی مشکلات حوزه آزمایشگاه در نشست رئیسکل سازمان نظام پزشکی با هیئتمدیره انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران
در نشست مشترک رئیسکل سازمان نظام پزشکی با هیئتمدیره انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران، مسائل و چالشهای حوزه آزمایشگاه از جمله اصلاح تعرفهها، مالیات، کمبود تجهیزات، کیت و ملزومات مصرفی، همکاریهای آموزشی و پژوهشی و نیز اطلاعرسانی علمی به عموم مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
*به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی*، جلسه مشترک رئیسکل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران با هیئتمدیره انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران (انجمن علمی پاتولوژی ایران) با حضور دکتر محمد رئیسزاده برگزار شد.
در این نشست، اعضای هیئتمدیره انجمن مهمترین مشکلات و چالشهای حوزه آزمایشگاه را مطرح کردند که از جمله آن میتوان به ضرورت اصلاح تعرفهها، مسائل مالیاتی، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی، کیتها و ملزومات مصرفی اشاره کرد.
همچنین در این جلسه، موضوع توسعه همکاریهای آموزشی و پژوهشی میان انجمن علمی آسیبشناسی و طب آزمایشگاهی ایران و سازمان نظام پزشکی مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد معاونت آموزشی سازمان، پیگیریهای لازم را در این زمینه بهعمل آورد.
از دیگر محورهای مطرحشده در این نشست، مسائل مرتبط با مالیات جامعه پزشکی در بیمارستانها و نیز مشکلات انتظامی همکاران بود که از سوی اعضای انجمن مورد اشاره قرار گرفت.
همچنین در پایان جلسه، بر ضرورت همکاری بینسازمانی برای اطلاعرسانی مطالب علمی حوزه آزمایشگاه به عموم مردم تأکید شد؛ پیشنهادی که با هدف بهرهگیری از ظرفیتهای تخصصی برای ارتقای آگاهی عمومی در این حوزه مطرح شد.
رسانه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

