به گزارش اکوایران از ایسنا، «تسلا» در دعوتنامهای که پنجشنبه گذشته برای رسانهها ارسال شد، اعلام کرد که رویداد ۱۵ ژوئیه، گشایش مرکز تجربه تسلا در مجتمع باندرا کرولا، واقع در منطقه تجاری بزرگ شهر است.
این خودروساز که با ظرفیت تولید مازاد در کارخانههایش و کاهش فروش، دست و پنجه نرم میکند، به فروش خودروهای وارداتی در هند روی آورده است که برای آنها باید حدود ۷۰ درصد تعرفه واردات و سایر مالیاتها را بپردازد.
سوابق سفارشی موجود در بازار از ماه ژانویه تا ژوئن، نشان میدهد که «تسلا»، با وجود شکایات «ایلان ماسک» از تعرفههای بالای واردات، خودروها، شارژرها و لوازم جانبی به ارزش حدود یک میلیون دلار را به هند وارد کرده که عمدتا از چین و آمریکا بوده است.
این خودروها، شامل ۶ دستگاه از پرفروشترین خودروی شاسیبلند «تسلا مدل وای»(Model Y)با ارزش فروش ۳۲ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا برای هر یک از پنج خودرو و ۴۶ هزار دلار آمریکا برای مدل دوربرد و همچنین چندین سوپرشارژر بوده است.
دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند، سالهاست که «تسلا» را به خودش جذب کرده است، از جمله این موارد، ایجاد سیاستی جدید برای جذب این خودروساز برای تولید خودروهای برقیاش در داخل هند بوده است.
«ماسک» قصد داشت سال میلادی گذشته، به هند سفر کند و انتظار میرفت در آنجا سرمایهگذاری دو تا سه میلیارد دلاری، از جمله در تولید داخلی خودروهای برقی را اعلام کند، اما او در آخرین لحظه این سفر را لغو کرد. «تسلا» اعلام کرده است که در حال حاضر، علاقهای به تولید در هند ندارد.
طبق گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، گفت: اگر «تسلا» برای دور زدن تعرفههای این کشور، کارخانهای در هند بسازد، این کار برای آمریکا «غیرمنصفانه» خواهد بود.