رسانه‌شناسی و تبیین برنامه‌های عملیاتی؛ دو محور نشست آموزشی رابطین روابط عمومی دانشگاه

رسانه‌شناسی و تبیین برنامه‌های عملیاتی؛ دو محور نشست آموزشی رابطین روابط عمومی دانشگاه
رسانه‌شناسی و تبیین برنامه‌های عملیاتی؛ دو محور نشست آموزشی رابطین روابط عمومی دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در ابتدای این نشست، زهرا ساکنی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های گذشته، به تشریح برنامه‌های عملیاتی سال جاری پرداخت و بر نقش مؤثر رابطین در تحقق اهداف ارتباطی دانشگاه تأکید کرد.

در ادامه، رابطین روابط عمومی مراکز مختلف، دیدگاه‌ها، تجربیات و پیشنهادهای خود را درباره چالش‌ها، نیازها و راهکارهای ارتقای عملکرد ارتباطی مراکز ارائه کردند.

در بخش دیگر این نشست، کارگاه آموزشی «رسانه‌شناسی» با تدریس مجید نظیمی، مدرس دانشگاه فرهنگیان و علمی کاربردی برگزار شد. این کارگاه با هدف توانمندسازی رابطین و ارتقای سواد رسانه‌ای آنان طراحی شده بود و مباحثی چون تعریف رسانه، انواع رسانه‌ها، عوامل تأثیرگذاری پیام، پرسش‌های ارتباطی، انواع ارتباطات و تحلیل نمونه‌های واقعی مورد بررسی قرار گرفت.

استاد نظیمی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر اهمیت شناخت عناصر اثرگذاری پیام اظهار داشت: تأثیرگذاری در ارتباط، نیازمند درک عمیق از رسانه، مخاطب و شرایط ارسال پیام است.

وی همچنین، بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های ارتباطی روز و توجه به ابعاد انسانی و زمینه‌ای ارتباطات در عصر دیجیتال تأکید کرد.

گفتنی است این نشست آموزشی در چارچوب سیاست‌های دانشگاه برای تقویت جایگاه روابط عمومی به‌عنوان بازوی ارتباطی، فرهنگی و راهبردی مجموعه برگزار شد و با استقبال رابطین همراه بود.