صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در رتبه های برتر تولید و صادرات کشور/ روابط عمومی ها، متولی اصلی نمایشگاه های تخصصی هستند

صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در رتبه های برتر تولید و صادرات کشور/ روابط عمومی ها، متولی اصلی نمایشگاه های تخصصی هستند

به گزارش وبدا، دکتر حسین کرمانپور در نشست قدردانی از دانشگاه های علوم پزشکی منتخب در نمایشگاه ایران هلث اظهار داشت: انتظار است که روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی در چنین رویدادهایی به سمت سوژه های متقابل حرکت کرده یعنی نیازهای محیط ارائه خدمات را با استفاده از نظرات کادر سلامت با تولید کنندگان دارو، تجهیزات و خدمات بهداشتی و درمانی مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی دانشگاه ها باید حلقه وصل ارتباطات باشند و فضا را به سمت ارتباطات ببرند و نقطه تحکیم ارتباطات شوند و مطالبات همکاران دانشگاه های علوم پزشکی را به تولید کنندگان و یا انجمن های تخصصی منتقل کنند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به حضور گسترده مهمانان خارجی در نمایشگاه ایران هلث، گفت: انتظار است روابط عمومی دانشگاه ها با مهمانان خارجی چنین رویدادهای مهمی، ارتباط برقرار و از آن در جهت ارتقای دانشگاه ها، استفاده کنند.

دکتر کرمانپور خاطرنشان کرد: روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی می توانند در تجارت بنگاه به دولت (B2G) و تعاملات میان بخش خصوصی و بخش دولتی، نقش آفرینی کنند و خریدهای مراکز درمانی با تولید کنندگان با کمک روابط عمومی ها طرح شود و سطح کار روابط عمومی در سطح ملی و بین المللی در جهت دیپلماسی سلامت افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اوقات نیروهای بهداشتی و درمانی از پزشک تا بهورز به برخی تجهیزات پزشکی نظر و نقدی دارند که می توان آنها را توسط روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی به گوش تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دارو و خدمات سلامت محور رساند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه حضور روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی باعث تغییر نگاه به این حوزه از سوی روسای دانشگاه ها می شود، گفت: روابط عمومی باید به دنبال ارتباطات گسترده تر و حضور متفاوت تر در رویدادهای ملی و بین المللی باشند.

دکتر کرمانپور ادامه داد: شاید تصورات از روابط عمومی ها و تحولات این حوزه در ذهن مدیران دانشگاه ها وجود نداشته باشد بنابراین مدیران روابط عمومی دانشگاه ها می توانند به صورت عملی ثابت کنند که روابط عمومی فراتر از نصب پوستر و برگزاری مراسم هاست و باید ارتباطات مردم و دولت از طریق این حوزه به طور متقابل تقویت شود. نمایشگاه ها می توانند این فرصت را ایجاد کنند که مدیران دانشگاه ها با حضور در این رویدادها از نزدیک با صاحبان اصلی فرآیند و تولید و متولیان سیاستگذار دیدار و نظرات خود را مطرح کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی باید به این نتیجه برسند که روابط عمومی ها، متولی اصلی نمایشگاه های تخصصی هستند و اگر نمایشگاهی در استان برگزار می شود، حتما باید با هماهنگی روابط عمومی ها باشد چون برونداد آن رویداد و پیوست رسانه ای مربوط به کار روابط عمومی است. نقش روابط عمومی ها باید از مجری به سیاستگذاری حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات در رویدادها تبدیل شود.

گفتنی است در این مراسم از مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، فسا، کرمان، مازندران و همدان تقدیر شد.